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Money und Landtool
#7
Meine robust.ini

PHP-Code:
; * Run
; * $ Robust.exe -inifile Robust.ini
; *

; * 
The startup section lists all the connectors to start up in this server
; * instanceThis may be only one, or it may be the entire server suite.
; * 
Multiple connectors should be separated by commas.
; *
; * 
These are the IN connectors the server usesthe in connectors
; * read this config file and load the needed service and database connectors
; *
; *  
The full syntax of a connector string is:
; * [[<
ConfigName>@]<port>/]<dll name>[:<class name>]
; *
[
Startup]
  ; 
Place to create a PID file
  
; If no path if specified then a PID file is not created.
  ; 
PIDFile "/tmp/Robust.exe.pid"

  
Plugin Registry Location
  
Set path to directory for plugin registryInformation
  
about the registered repositories and installed plugins
  
will be stored here
  
The Robust.exe process must have R/W access to the location 
  RegistryLocation 
"."

  
Modular configurations
  
Set path to directory for modular ini files...
  ; 
The Robust.exe process must have R/W access to the location 
  ConfigDirectory 
"."

[ServiceList]
AssetServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:AssetServiceConnector"
InventoryInConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:XInventoryInConnector"
;; Uncomment if you have set up Freeswitch (see [FreeswitchServicebelow)
;
VoiceConnector "8004/OpenSim.Server.Handlers.dll:FreeswitchServerConnector"
GridServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:GridServiceConnector"
GridInfoServerInConnector "8002/OpenSim.Server.Handlers.dll:GridInfoServerInConnector"
AuthenticationServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:AuthenticationServiceConnector"
OpenIdServerConnector "8002/OpenSim.Server.Handlers.dll:OpenIdServerConnector"
AvatarServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:AvatarServiceConnector"
LLLoginServiceInConnector "8002/OpenSim.Server.Handlers.dll:LLLoginServiceInConnector"
PresenceServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:PresenceServiceConnector"
UserAccountServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:UserAccountServiceConnector"
GridUserServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:GridUserServiceConnector"
FriendsServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:FriendsServiceConnector"
MapAddServiceConnector "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:MapAddServiceConnector"
MapGetServiceConnector "8002/OpenSim.Server.Handlers.dll:MapGetServiceConnector"
;; Uncomment this if you want offline IM to work
;OfflineIMServiceConnector "8003/OpenSim.Addons.OfflineIM.dll:OfflineIMServiceRobustConnector"
;; Uncomment this if you want Groups V2 to work
;GroupsServiceConnector "8003/OpenSim.Addons.Groups.dll:GroupsServiceRobustConnector"
;; Uncomment to provide bakes caching
;BakedTextureService "8003/OpenSim.Server.Handlers.dll:XBakesConnector"

;; Uncomment for UserProfiles see [UserProfilesServiceto configure...
UserProfilesServiceConnector "8002/OpenSim.Server.Handlers.dll:UserProfilesConnector"

; * This is common for all servicesit's the network setup for the entire
; * server instance, if none is specified above
; *
[Network]
    port = 8003

    ; HTTPS for "Out of band" management applications such as the remote admin
    ; module. May specify https_main = True to make the main http server
    ; use https or "False" to make the main server HTTP
    ; https_main = False
    ;
    ; Create https_listener = "True" will create a listener on the port
    ; specified. Provide the path to your server certificate along with it'
s
    
password
    
https_listener False
    
;
    ; 
Set our listener to this port
    
https_port 0
    
;
    ; 
Path to X509 certificate
    
cert_path "path/to/cert.p12"
    
;
    ; 
Password for cert
    
cert_pass "password"

    
;; The follow 3 variables are for HTTP Basic Authentication for the Robust services.
    ;; Use 
this if your central services in port 8003 need to be accessible on the Internet
    
;; but you want to protect them from unauthorized access.
    ; 
AuthType "BasicHttpAuthentication"
    
HttpAuthUsername "some_username"
    
HttpAuthPassword "some_password"
    
;;
    ;; 
AuthType above can be overriden in any of the service sections below by
    
AuthType "None"
    
;; This is useful in cases where you want to protect most of the services,
    ;; 
but unprotect individual servicesUsername and Password can also be
    
;; overriden if you want to use different credentials for the different services.

    ;; 
By default, scripts are not allowed to call private services via llHttpRequest()
    ;; 
Such calls are detected by the X-SecondLife-Shared HTTP header
    
;; If you allow such calls you must be sure that they are restricted to very trusted scripters
    
;; (remember scripts can also be in visiting avatar attachments).
    ;; 
This can be overriden in individual private service sections if necessary
    AllowllHTTPRequestIn 
false

; * The following are for the remote console
; * They have no effect for the local or basic console types
; * Leave commented to diable logins to the console
;ConsoleUser Test
;ConsolePass secret
;ConsolePort 0

[DatabaseService]
    ; 
PGSQL
    
Uncomment these lines if you want to use PGSQL storage
    
Change the connection string to your db details
    
;StorageProvider "OpenSim.Data.PGSQL.dll"
    
;ConnectionString "Server=localhost;Database=opensim;User Id=opensim; password=***;"

    
MySQL
    
Uncomment these lines if you want to use MySQL storage
    
Change the connection string to your db details
    StorageProvider 
"OpenSim.Data.MySQL.dll"
    
ConnectionString "Data Source=localhost;Database=dbname;User ID=dbuser;Password=dbpass;Old Guids=true;"

; * As an examplethe below configuration precisely mimicks the legacy
; * asset serverIt is read by the asset IN connector (defined above)
; * and 
it then loads the OUT connector (a local database module). That,
; * 
in turnreads the asset loader and database connection information
; *
[
AssetService]
    
LocalServiceModule "OpenSim.Services.AssetService.dll:AssetService"
    
DefaultAssetLoader "OpenSim.Framework.AssetLoader.Filesystem.dll"
    
AssetLoaderArgs "./assets/AssetSets.xml"

    
Allow maptile assets to remotely deleted by remote calls to the asset service.
    ; 
There is no harm in having this as false it just means that historical maptile assets are not deleted.
    ; 
This only applies to maptiles served via the version 1 viewer mechanisms
    
; Default is false
    AllowRemoteDelete 
false

    
Allow all assets to be remotely deleted.
    ; 
Only set this to true if you are operating a grid where you control all calls to the asset service
    
; (where a necessary condition is that you control all simulators) and you need this for admin purposes.
    ; If 
set to trueAllowRemoteDelete true is required as well.
    ; Default 
is false.
    
AllowRemoteDeleteAllTypes false

; * This configuration loads the inventory server modulesIt duplicates
; * the function of the legacy inventory server
; *
[
InventoryService]
    
LocalServiceModule "OpenSim.Services.InventoryService.dll:XInventoryService"

; * This is the new style grid service.
; * 
"Realm" is the table that is used for user lookup.
; * 
It defaults to "regions"which uses the legacy tables
; *
[
GridService]
    
LocalServiceModule "OpenSim.Services.GridService.dll:GridService"
    
Realm "regions"
    
AllowDuplicateNames "True"

    
;; Nextwe can specify properties of regionsincluding default and fallback regions
    
;; The syntax isRegion_<RegionName> = "<flags>"
    
;; or:            Region_<RegionID> = "<flags>"
    
;; where <flagscan be DefaultRegionDefaultHGRegionFallbackRegionNoDirectLoginPersistentLockedOutReservationNoMoveAuthenticate
    
;;
    ;; 
DefaultRegion    If a local login cannot be placed in the required region (e.ghome region does not existavatar is not allowed entryetc.)
    ;;                  
then this region becomes the destination.  Only the first online default region will be used.  If no DefaultHGRegion
    
;;                  is specified then this will also be used as the region for hypergrid connections that require it (commonly because they have not specified
    
;;                  an explicit region.
    ;;
    ;; 
DefaultHGRegion  If an avatar connecting via the hypergrid does not specify a regionthen they are placed here.  Only the first online
    
;;                  region will be used.
    ;;
    ;; 
FallbackRegion   If the DefaultRegion is not available for a local loginthen any FallbackRegions are tried instead.  These are tried in the 
    
;;                  order specified.  This only applies to local logins at this timenot Hypergrid connections.
    ;;
    ;; 
NoDirectLogin    A hypergrid user cannot directly connect to this region.  This does not apply to local logins.
    ;;
    ;; 
Persistent       When the simulator is shutdownthe region is signalled as offline but left registered on the grid.
    ;;
    ;; 
Example specification:
    ; 
Region_Welcome_Area "DefaultRegion, FallbackRegion"
    
; (replace spaces with underscore)

; * 
This is the configuration for the freeswitch server in grid mode
[FreeswitchService]
    
LocalServiceModule "OpenSim.Services.FreeswitchService.dll:FreeswitchService"

    
;; The IP address of your FreeSWITCH server.
    ;; 
This address must be reachable by viewers.
    ; 
ServerAddress 127.0.0.1

    
;; The following configuration parameters are optional

    
;; By default, this is the same as the ServerAddress
    
Realm 127.0.0.1

    
;; By default, this is the same as the ServerAddress on port 5060
    
SIPProxy 127.0.0.1:5060

    
;; Default is 5000ms
    
DefaultTimeout 5000

    
;; The dial plan context.  Default is "default"
    
Context = default

    ;; 
Currently unused
    
UserName freeswitch

    
;; Currently unused
    
Password password

    
;; The following parameters are for STUN Simple Traversal of UDP through NATs
    
;; See http://wiki.freeswitch.org/wiki/NAT_Traversal
    
;; stun.freeswitch.org is not guaranteed to be running so use it in
    
;; production at your own risk    
    
EchoServer 127.0.0.1
    
EchoPort 50505
    
AttemptSTUN false

; * This is the new style authentication serviceCurrentlyonly MySQL
; * is implemented
; *
[
AuthenticationService]
    ; for 
the server connector
    LocalServiceModule 
"OpenSim.Services.AuthenticationService.dll:PasswordAuthenticationService"

    
;; Allow the service to process HTTP getauthinfo calls.
    ;; Default 
is false.
    ; 
AllowGetAuthInfo false

    
;; Allow the service to process HTTP setauthinfo calls.
    ;; Default 
is false.
    ; 
AllowSetAuthInfo false

    
;; Allow the service to process HTTP setpassword calls.
    ;; Default 
is false.
    ; 
AllowSetPassword false

[OpenIdService]
    ; for 
the server connector
    AuthenticationServiceModule 
"OpenSim.Services.AuthenticationService.dll:PasswordAuthenticationService"
    
UserAccountServiceModule "OpenSim.Services.UserAccountService.dll:UserAccountService"

; * This is the new style authentication serviceCurrentlyonly MySQL
; * is implemented"Realm" is the table that is used for user lookup.
; * 
It defaults to "useraccounts"which uses the new style.
; * 
Realm "users" will use the legacy tables as an authentication source
; *
[
UserAccountService]
    ; for 
the server connector
    LocalServiceModule 
"OpenSim.Services.UserAccountService.dll:UserAccountService"
    
Realm "useraccounts"

    
These are for creating new accounts by the service
    AuthenticationService 
"OpenSim.Services.AuthenticationService.dll:PasswordAuthenticationService"
    
PresenceService "OpenSim.Services.PresenceService.dll:PresenceService"
    
GridService "OpenSim.Services.GridService.dll:GridService"
    
InventoryService "OpenSim.Services.InventoryService.dll:XInventoryService"
    
AvatarService "OpenSim.Services.AvatarService.dll:AvatarService"
    
GridUserService "OpenSim.Services.UserAccountService.dll:GridUserService"

    
;; This switch creates the minimum set of body parts and avatar entries for a viewer 2 
    
;; to show a default "Ruth" avatar rather than a cloud for a newly created user.
    ;; Default 
is false
    CreateDefaultAvatarEntries 
true

    
;; Allow the service to process HTTP createuser calls.
    ;; Default 
is false.
    ; 
AllowCreateUser false

    
;; Allow the service to process HTTP setaccount calls.
    ;; Default 
is false.
    ; 
AllowSetAccount false


[GridUserService]
    ; for 
the server connector
    LocalServiceModule 
"OpenSim.Services.UserAccountService.dll:GridUserService"

[PresenceService]
    ; for 
the server connector
    LocalServiceModule 
"OpenSim.Services.PresenceService.dll:PresenceService"
    
Set this to true to allow the use of advanced web services and multiple
    
bots using one account
    AllowDuplicatePresences 
false;

[
AvatarService]
    ; for 
the server connector
    LocalServiceModule 
"OpenSim.Services.AvatarService.dll:AvatarService"

[FriendsService]
    ; for 
the server connector
    LocalServiceModule 
"OpenSim.Services.FriendsService.dll:FriendsService"

[LibraryService]
    
LibraryName "OpenSim Library"
    
DefaultLibrary "./inventory/Libraries.xml"

[LoginService]
    ; for 
the server connector
    LocalServiceModule 
"OpenSim.Services.LLLoginService.dll:LLLoginService"
    
; for the service
    UserAccountService 
"OpenSim.Services.UserAccountService.dll:UserAccountService"
    
GridUserService "OpenSim.Services.UserAccountService.dll:GridUserService"
    
AuthenticationService "OpenSim.Services.AuthenticationService.dll:PasswordAuthenticationService"
    
InventoryService "OpenSim.Services.InventoryService.dll:XInventoryService"
    
AvatarService "OpenSim.Services.AvatarService.dll:AvatarService"
    
PresenceService "OpenSim.Services.PresenceService.dll:PresenceService"
    
GridService "OpenSim.Services.GridService.dll:GridService"
    
SimulationService ="OpenSim.Services.Connectors.dll:SimulationServiceConnector"
    
LibraryService "OpenSim.Services.InventoryService.dll:LibraryService"
    
FriendsService "OpenSim.Services.FriendsService.dll:FriendsService"

    
The minimum user level required for a user to be able to login.  0 by default
    ; If 
you disable a particular user's account then you can set their login level below this number.
    ; You can also change this level from the console though these changes will not be persisted.
    ; MinLoginLevel = 0

    ; Ask co-operative viewers to use a different currency name
    Currency = "FW-Coins"

    ;; Set minimum fee to publish classified
    ; ClassifiedFee = 0

    WelcomeMessage = "Wilkommen in FunWorld 3D!"
    AllowRemoteSetLoginLevel = "false"

    ; For V2 map
    MapTileURL = "http://127.0.0.1:8002";

    ; For V2/3 Web Profiles
    ; Work in progress: The ProfileServerURL/OpenIDServerURL are
    ; being used in a development viewer as support for webprofiles
    ; is being developed across the componets
    ;
    ; ProfileServerURL = "http://127.0.0.1/profiles/[AGENT_NAME]"
    ;
    ; For V2/V3 webapp authentication SSO
    ; OpenIDServerURL = "http://127.0.0.1/openid/openidserver/"

    ; For V3 destination guide
    ; DestinationGuide = "http://127.0.0.1/guide"

    ; For V3 avatar picker (( work in progress ))
    ; AvatarPicker = "http://127.0.0.1/avatars"

    ; If you run this login server behind a proxy, set this to true
    ; HasProxy = false

    ;; Regular expressions for controlling which client versions are accepted/denied.
    ;; An empty string means nothing is checked.
    ;;
    ;; Example 1: allow only these 3 types of clients (any version of them)
    ;; AllowedClients = "Imprudence|Hippo|Second Life"
    ;;
    ;; Example 2: allow all clients except these
    ;; DeniedClients = "Twisted|Crawler|Cryolife|FuckLife|StreetLife|GreenLife|AntiLife|KORE-Phaze|Synlyfe|Purple Second Life|SecondLi |Emerald"
    ;;
    ;; Note that these are regular expressions, so every character counts.
    ;; Also note that this is very weak security and should not be trusted as a reliable means
    ;; for keeping bad clients out; modified clients can fake their identifiers.
    ;;
    ;;
    ;AllowedClients = ""
    ;DeniedClients = ""

    ;# {DSTZone} {} {Override Daylight Saving Time rules} {* none local} "America/Los_Angeles;Pacific Standard Time"
    ;; Viewers do not listen to timezone sent by the server. They use Pacific Standard Time instead,
    ;; but rely on the server to calculate Daylight Saving Time. Sending another DST than US Pacific
    ;; would result in time inconsistencies between grids (during summer and around DST transition period)
    ;;   default    let OpenSim calculate US Pacific DST
    ;;   "none"     disable DST (equivallent to "local" with system set to GMT)
    ;;   "local"    force legacy behaviour (using local system time to calculate DST)
    ; DSTZone = "America/Los_Angeles;Pacific Standard Time"

    ;# {DSTZone} {} {Override Daylight Saving Time rules} {* none local} "America/Los_Angeles;Pacific Standard Time"
    ;; Viewers do not receive timezone information from the server - almost all (?) default to Pacific Standard Time
    ;; However, they do rely on the server to tell them whether it'
s Daylight Saving Time or not.
    ;; 
Hencecalculating DST based on a different timezone can result in a misleading viewer display and inconsistencies between grids.
    ;; 
By default, this setting uses various timezone names to calculate DST with regards to the viewer's standard PST.
    ;; Options are
    ;;   "none"     no DST 
    ;;   "local"    use the server'
s only timezone to calculate DST.  This is previous OpenSimulator behaviour.
    ;;   
"America/Los_Angeles;Pacific Standard Time" use these timezone names to look up Daylight savings.
    ;;      
'America/Los_Angeles' is used on Linux/Mac systems whilst 'Pacific Standard Time' is used on Windows
    DSTZone 
"America/Los_Angeles;Pacific Standard Time"

    
;Basic Login Service Dos Protection Tweaks
    
;;
    ;; 
Some Grids/Users use a transparent proxy that makes use of the X-Forwarded-For HTTP Header, If you do, set this to true
    
;; If you set this to true and you don't have a transparent proxy, it may allow attackers to put random things in the X-Forwarded-For header to
    ;;     get around this basic DOS protection.
    ;DOSAllowXForwardedForHeader = false
    ;;
    ;; The protector adds up requests during this rolling period of time, default 10 seconds
    ;DOSRequestTimeFrameMS = 10000
    ;;
    ;; The amount of requests in the above timeframe from the same endpoint that triggers protection
    ;DOSMaxRequestsInTimeFrame = 5
    ;;
    ;; The amount of time that a specific endpoint is blocked.    Default 2 minutes.
    ;DOSForgiveClientAfterMS = 120000
    ;; 
    ;; To turn off basic dos protection, set the DOSMaxRequestsInTimeFrame to 0.


[MapImageService]
    LocalServiceModule = "OpenSim.Services.MapImageService.dll:MapImageService"
    ; Set this if you want to change the default
    ; TilesStoragePath = "maptiles"
    ;
    ; If for some reason you have the AddMapTile service outside the firewall (e.g. 8002),
    ; you may want to set this. Otherwise, don'
t set itbecause it's already protected.
    ; GridService = "OpenSim.Services.GridService.dll:GridService"
    ;
    ; Additionally, if you run this server behind a proxy, set this to true
    ; HasProxy = false


[Messaging]
    ; OfflineIM
    OfflineIMService = "OpenSim.Addons.OfflineIM.dll:OfflineIMService"

[GridInfoService]
    ; These settings are used to return information on a get_grid_info call.
    ; Client launcher scripts and third-party clients make use of this to
    ; autoconfigure the client and to provide a nice user experience. If you
    ; want to facilitate that, you should configure the settings here according
    ; to your grid or standalone setup.
    ;
    ; See http://opensimulator.org/wiki/GridInfo

    ; login uri: for grid this is the login server URI
    login = https://82.165.157.55:9000/

    ; long grid name: the long name of your grid
    gridname = "the lost continent of hippo"

    ; short grid name: the short name of your grid
    gridnick = "hippogrid"

    ; login page: optional: if it exists it will be used to tell the client to use
    ;                       this as splash page
    ;welcome = http://127.0.0.1/welcome

    ; helper uri: optional: if it exists if will be used to tell the client to use
    ;                       this for all economy related things
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    ; web page of grid: optional: page providing further information about your grid
    ;about = http://127.0.0.1/about/

    ; account creation: optional: page providing further information about obtaining
    ;                             a user account on your grid
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    ; help: optional: page providing further assistance for users of your grid
    ;help = http://127.0.0.1/help

    ; password help: optional: page providing password assistance for users of your grid
    ;password = http://127.0.0.1/password

[UserProfilesService]
    LocalServiceModule = "OpenSim.Services.UserProfilesService.dll:UserProfilesService"
    Enabled = false
    ;; Configure this for separate profiles database
    ;; ConnectionString = "Data Source=localhost;Database=opensim;User ID=opensim;Password=*****;Old Guids=true;"
    ;; Realm = UserProfiles
    UserAccountService = OpenSim.Services.UserAccountService.dll:UserAccountService
    AuthenticationServiceModule = "OpenSim.Services.AuthenticationService.dll:PasswordAuthenticationService"

[BakedTextureService]
    LocalServiceModule = "OpenSim.Server.Handlers.dll:XBakes"
    ;; This directory must be writable by the user ROBUST runs as. It will be created automatically.
    BaseDirectory = "./bakes" 
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Money und Landtool - von soundi - 18.05.2017, 01:15
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RE: Money und Landtool - von soundi - 13.06.2017, 23:55
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RE: Money und Landtool - von soundi - 14.06.2017, 17:48

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